Afficher ce site en français | View this website in English

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn tickets in de Ethias Arena komen kopen?

Je kan geen tickets kopen aan de kassa van de Ethias Arena. Je kan wel aan de kassa terecht vanaf 2 uur voor aanvang van een voorstelling. Kaarten zijn dan nog aan de kassa verkrijgbaar als het evenement niet uitverkocht is.

Kan ik via e-mail tickets bestellen?

Nee, je kan wel online tickets bestellen via deze website of via teleticketservice.com. Je kan ook telefonisch bestellen bij Tele Ticket Service via 070 345 345 (max. € 0,30/min.).

Ik bel vanuit Nederland, gebruik ik dan hetzelfde telefoonnummer?

Nee, vanuit Nederland kan je voor tickets bellen naar 0900 45 000 45 (géén 0032; € 0,45/min.)

Kan ik voor de aanvang van de voorstelling nog tickets aan de kassa kopen?

Als de voorstelling niet uitverkocht is, kan je voor aanvang nog tickets kopen aan de kassa. De kassa is geopend vanaf 2 uur voor de voorstelling. Er wordt echter wel voorrang gegeven aan mensen die al tickets reserveerden.

Zijn tickets goedkoper aan de kassa, vlak voor aanvang van de voorstelling?

De tickets die vlak voor de voorstelling aan de kassa worden verkocht zijn niet goedkoper dan de tickets die vooraf worden aangeboden.

Wanneer start de ticketverkoop van een voorstelling?

Zodra de ticketverkoop van een bepaalde voorstelling van start gaat, wordt dit kenbaar gemaakt via deze website, onze socialemediakanalen en andere media. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief. Zo word je als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe producties.

Wat moet ik doen met tickets voor een voorstelling die is uitgesteld of geannuleerd?

De ticketverkoper neemt contact met je op i.v.m. de te volgen procedure.

Ik ben mijn ticket kwijtgeraakt, wat moet ik doen?

Op vertoon van je betalingsbewijs of de identiteitskaart van de persoon die de tickets heeft gekocht, kan je een duplicaat verkrijgen aan de kassa van de Ethias Arena.

Ik kan via de website slechts 2 tickets per keer bestellen en ik heb er 4 nodig. Zitten wij dan nog naast elkaar?

Dit betekent waarschijnlijk dat er binnen de gekozen categorie geen vier plaatsen naast elkaar meer verkrijgbaar zijn. We raden je aan om een andere prijscategorie of een andere datum te kiezen, indien mogelijk. Zijn de aangeboden plaatsen NIET naast elkaar, dan krijg je duidelijk de mededeling: ‘deze plaatsen zijn niet aaneensluitend’. Dit gebeurt vooral bij uitverkochte voorstellingen waar slechts hier en daar nog één plaatsje vrij is.

Is het mogelijk om een gedetailleerd zaalplan te bekomen om te weten waar wij exact zouden zitten bij het bestellen van tickets?

Ga hier naar de pagina met het zaalplan. Dit is een globaal zaalplan zonder rij- en zonder stoelnummers. Het aantal beschikbare plaatsen kan wijzigen naargelang van de productie.

Ik heb mijn tickets voor de voorstelling, die binnen enkele dagen plaatsvindt, al betaald, maar ik heb nog niks ontvangen. Wat moet ik doen?

Tickets worden niet meer opgestuurd wanneer de datum van de voorstelling te dichtbij is om je betaling nog te registreren. In dat geval kan je alleen betalen met een kredietkaart en zullen de tickets aan de kassa klaarliggen. Tenzij je gekozen heeft voor een print@home, dan kan je de tickets zelf afdrukken. Je kan de tickets vlak voor aanvang afhalen aan de kassa van de Ethias Arena op vertoon van je betalingsbewijs. De kassa is geopend 2 uur voor aanvang van de voorstelling.

Hoe kan ik mijn tickets thuis afprinten?

1) Je koos bij het bestellen van de tickets voor de optie ‘eTicket’ . Deze optie geeft de klant de mogelijkheid om bestelde en betaalde tickets onmiddellijk te printen en je betaalt bovendien geen verzendkosten. Hierdoor kunnen de tickets niet per post worden geleverd. Meer informatie kan je terugvinden op teleticketservice.zendesk.com/hc/nl.

2) Vrijwel onmiddellijk na de verwerking van je betaling ontvang je een e-mail met daarin een link om je e-tickets in een pdf-bestandsformaat te downloaden. Het aanklikken van de link en het openen van het pdf-document staat gelijk met het afleveren van de tickets. Je kan je e-tickets best op de harde schijf van je computer opslaan en daarna afdrukken.

Mocht je bij het opvragen van e-tickets een foutmelding krijgen, dan volstaat het om de website af te sluiten en het enkele uren later opnieuw te proberen. Als het toch niet lukt de e-tickets binnen de 24 uur na betaling te openen, neem dan contact op met Tele Ticket Service.

Als je een reservering maakte met gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of je je registreerde en daarbij een fout e-mailadres invoerde, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden.

Als je de reservering maakte met het login/paswoord gelinkt aan een verouderd e-mailadres kan je proberen het e-mailadres aan te passen via de knop ‘mijn account’ op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan kan men je ook niet helpen via het callcenter of de klantendienst. Betaalde reserveringen blijven uiteraard behouden en je kan je tickets aan de kassa ophalen op vertoon van de identiteitskaart van de persoon die de reservering maakte. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Waarom betaal ik reserveringskosten?

De reserveringskosten omvatten de kosten die worden gemaakt om jouw reservering te verwerken. Dit houdt onder andere in: het afdrukken en eventueel versturen van je tickets, maar ook personeelskosten (o.a. van de mensen die het callcenter bemannen), computerinfrastructuur (reservering online 24/24 uur mogelijk), accommodatie, enz. die nodig zijn om op een correcte manier jouw bestelling of aankoop van tickets uit te voeren.

Kan ik mijn tickets met een bankkaart betalen?

Betaling met Bancontact of Maestro, Visa, Mastercard is geen probleem.

Hoe kom ik naar de Ethias Arena met het openbaar vervoer?

Je vindt hierover uitgebreide informatie in de rubriek Mobiliteit.

Is er in de nabijheid van de zaal parkeergelegenheid?

We hebben een ruime parking op onze site.

Wanneer gaan de deuren open van de Ethias Arena?

Je raadpleegt best de detailpagina van het evenement voor de juiste informatie hierover. Doorgaans openen wij de deuren van de Ethias Arena 2 uur voor aanvang van de voorstelling.

Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?

Ja, geen probleem.

Mag ik foto’s nemen tijdens de voorstelling?

Fototoestellen en andere audio- en/of visuele opnametoestellen zijn verboden.

Kan ik de zaal verlaten tijdens het evenement?

Ja, je kan de zaal verlaten tijdens het evenement. Verlaat je het gebouw, bijvoorbeeld om tijdens de pauze een sigaret op te steken, dan moet je wel je toegangskaart tonen om weer binnen te mogen.

Mijn kind vergezelt mij, moet hij/zij betalen, geniet hij/zij van korting ?

Iedereen die de zaal wil betreden moet in het bezit zijn van een geldig ticket, ongeacht de leeftijd. Voor sommige voorstellingen zijn er speciale kinderkortingen.

Tot wie kan ik mij wenden als ik iets verloren ben tijdens een voorstelling?

Je kan je de avond zelf wenden tot een van onze medewerkers. Achteraf kan je contact opnemen met de administratie op het nummer 03 400 60 60, uit Nederland +32 3 400 60 60 of via e-mail.

Kan ik na de voorstelling nog met het openbaar vervoer naar huis?

‘s Avonds rijden er geen bussen of treinen meer, wij raden je aan de uurregeling te raadplegen van de vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS. Het einduur van de voorstelling vind je bij de Timing van de voorstelling op deze website, zodra die gekend is.

Hoe lang blijft mijn parkeerticket geldig?

Een ticket betalen kan zowel voor als na of zelfs tijdens het evenement. Je betaalt 5 euro en je ticket blijft gedurende heel je bezoek geldig.

Is de zaal toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers?

Ja, de zaal is toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers. Er zijn plaatsen voorbehouden of er wordt een rolstoelpodium voorzien voor rolstoelgebruikers en hun gezelschap op het parterregedeelte van de zaal. Gelieve deze plaatsen telefonisch aan te vragen op 070 345 345 (max. € 0,30/min.). Vermeld bij telefonisch reserveren dat je je in een rolstoel verplaatst, zodat we de juiste boeking voor je kunnen maken.

Bij de evenementen in de Ethias Arena zijn er ook altijd medewerkers van Inter aanwezig voor assistentie en begeleiding van personen met een handicap. Je vindt hen en kan hen aanspreken aan de ingang van onze zaal.

Mag ik roken in de Ethias Arena?

Ons volledige gebouwencomplex is rookvrij. Er geldt een absoluut rookverbod. Wie wil roken kan dit buiten doen aan de hoofdingang. Houd hiervoor je ticket bij, zodat onze medewerkers dit kunnen uit- en weer inscannen.

Is er een vestiaire voorzien?

Ja. De vestiaire is betalend. Voor de meeste evenementen kan je ook een locker huren.

Mogen wij eigen eten en drinken meebrengen naar de Ethias Arena?

Eigen eten en drinken zijn niet toegelaten. Aan de bars van de Ethias Arena kan je drank en snacks verkrijgen.

Kunnen wij drank en snacks meenemen in de zaal?

De drankjes en snacks die verkrijgbaar zijn aan de bars van de Ethias Arena zijn toegelaten in de zaal, maar wij vragen wel om het proper en gezellig te houden. Er bevinden zich dan ook voldoende vuilnisbakken in en rond de zaal.

Kunnen wij voor de voorstelling iets eten?

Je kan in onze foyer terecht voor een aantal kleine snacks zoals panini’s, croque monsieur, wafels en hotdog. Wil je graag uitgebreid dineren, dan kan je terecht bij restaurant Crudo aan de achterzijde van de Ethias Arena. Reserveren is aanbevolen en kan online via www.resto-crudo.be.

Is er een geldautomaat aanwezig?

Naast de ingang van de Ethias Arena (tussen de Ethias Arena en de ingang van Plopsa Indoor) bevindt zich een geldautomaat.

Is er een medische dienst ?

Ja, er is altijd een medische dienst aanwezig tijdens het evenement. Spreek één van onze medewerkers aan als je medische hulp wenst. Zij kunnen je naar onze medische dienst begeleiden.

Heb je vragen of opmerkingen over de Ethias Arena in het algemeen?

Dan kan je mailen naar info@ethias-arena.be.